GTA4 WFT Export discussion

GTA San Andreas and GTA Vice City discussion.

Moderators: Oleg, _RicH_

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Oleg » Fri Apr 26, 2013 10:37 pm

перетосавать детали в иерархии по-разному и каждый раз экспортировать. на каждом экспорте фильтр по-разному укладывает данные в файл, надо лишь словить момент когда уложенные данные устроят игру и она не будет кидать RC20. также важно убедиться что новая деталь использует правильные материалы - накинуть на неё уже используемые ранее материалы, просто чтоб исключить версию проблемых матов для начала.
User avatar
Oleg
Site Admin
 
Posts: 7451
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby GongoBongo » Sat Apr 27, 2013 12:39 am

Oleg wrote:перетосавать детали в иерархии по-разному и каждый раз экспортировать. на каждом экспорте фильтр по-разному укладывает данные в файл, надо лишь словить момент когда уложенные данные устроят игру и она не будет кидать RC20. также важно убедиться что новая деталь использует правильные материалы - накинуть на неё уже используемые ранее материалы, просто чтоб исключить версию проблемых матов для начала.


2 часа пробую не выходит, материаы стандартные использую, в иерархии все по переставлял может есть другой способ? и вот ещё когда удаляю это деталь все переставляю всё равно ошибка
GongoBongo
 

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Oleg » Sat Apr 27, 2013 2:49 am

а "нормальный" экспорт ты сам делал? или это чей-то файл, а ты просто добавляешь свою деталь и как результат - ошибка? версия программы/фильтра должна быть самой последней.
User avatar
Oleg
Site Admin
 
Posts: 7451
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby GongoBongo » Sat Apr 27, 2013 3:43 am

нет это мой конверт модель с са. В игре так всё норм но как только меняю какой небудь кол или добавляю спойлер всё сразу ошибка. фильтр последний. не могу понять почему так вроди всё правильно сделано
GongoBongo
 

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby GongoBongo » Sun Apr 28, 2013 12:30 am

так что нет решения?
GongoBongo
 

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Oleg » Sun Apr 28, 2013 7:06 am

по большому счёту однозначного действенного совета нет. природа самого явления RC20 толком не ясна - на одном экспорте всё пучком, на дургом - ошибка, хотя принципиально ничего не отличается.
User avatar
Oleg
Site Admin
 
Posts: 7451
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Chasez » Wed Jan 15, 2014 9:56 am

didn't you say once that wft filter is not ''completely'' finished because in the original wft there's some empty bits that might be for bonnet something (don't remember exactly what). Maybe it is for camera angle? are you going to look into this?
User avatar
Chasez
Beginner
 
Posts: 248
Joined: Thu Jun 18, 2009 12:34 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Oleg » Wed Jan 15, 2014 10:08 am

I don't think this kind of task could ever be finished. You know, I don't have any drafts or materials or reference source code, so any work related to wft is a sort of "I guess this is something like that". There are lots of stuff, that has no meaning to me and barely known to have any affection to the game (of cause it's a meaningful data). In most of cases I use to fill such an unknown data with either the most commonly used values across all other files, or find some relation to other data to narrow the boundaries of values range. if some unknown value appears to be from 0.5 to 0.7 of object's length, I would write 0.6 of object's length on export and pray it to work fine in game. :)
User avatar
Oleg
Site Admin
 
Posts: 7451
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Guest » Fri Jan 17, 2014 3:05 pm

Hey guys.
I recently converted a vehicle from GTA SA to GTA IV, but when I export it to WFT has size 11MB, in game, spawn car he accuses Fatal Error RC20. But I saw perfect cars available for download with varying sizes of 9,10,11 and up to 12MB. Anyone who can help me solve this problem. Thank you.
Guest
 

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Eddu13 » Fri Jan 17, 2014 3:08 pm

Guest wrote:Hey guys.
I recently converted a vehicle from GTA SA to GTA IV, but when I export it to WFT has size 11MB, in game, spawn car he accuses Fatal Error RC20. But I saw perfect cars available for download with varying sizes of 9,10,11 and up to 12MB. Anyone who can help me solve this problem. Thank you.



Hey, this post is my.
Eddu13
 
Posts: 1
Joined: Fri Jan 17, 2014 2:56 pm

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Oleg » Sat Jan 18, 2014 12:20 am

The source of RC20 problem is not known, it somehow relates to layout of data inside wft files. Some exports are handled OK by the game, other exports game considers as corrupt with RC20 error reported. The larger the file, the more chance to get RC20, but this is not solely a problem of the file size, the cause is somewhere inside. :(
User avatar
Oleg
Site Admin
 
Posts: 7451
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby AE. » Sat Jun 07, 2014 5:51 am

Привет Олег! подскажи как правильно добавить/отрендерить тени на модели (для GTA 4)? давно заметил что во всех играх используется затемнение, но оно не сохроняется в формате обж (если использовать риппер) в сети по этому вопросу я никакой инфы не нашел, видел что то подобное но там про GTA SA. Вообщем разбирался методом тыка, и не уверен что делаю правильно. Вообщем делаю так, создаю 4 источника света directional в окне тоp(цвет источника света важен? я использую серый) ставлю углы в окнах lift и front, перехожу в режим вершин и крашу в окне тоp, и после прелита всегда вылетает сообщение Object "bodyshell_L0" sheaduled for prelit, but it contains normals. что оно означает? вот скрин. Заранее спасибо.
Image
AE.
 
Posts: 3
Joined: Sat Jun 07, 2014 4:46 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Oleg » Sat Jun 07, 2014 6:21 am

Prelit используется для моделей зданий и ландшафта. на них вместо нормалей для освещения уже в вершинки закладывается освещенность вершинок. когда в программе делаешь prelit, появляется предупреждение, что у модели есть нормали. это лишь информативное предупреждение, что нормали всё равно будут использоваться при отображении модели. не помню, влияет ли это на экспорт, возможно никак не влияет. на сам prelit наличие нормалей на модели никак не влияет.
User avatar
Oleg
Site Admin
 
Posts: 7451
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Guest » Sat Dec 06, 2014 7:49 pm

Oleg wrote:Prelit используется для моделей зданий и ландшафта. на них вместо нормалей для освещения уже в вершинки закладывается освещенность вершинок. когда в программе делаешь prelit, появляется предупреждение, что у модели есть нормали. это лишь информативное предупреждение, что нормали всё равно будут использоваться при отображении модели. не помню, влияет ли это на экспорт, возможно никак не влияет. на сам prelit наличие нормалей на модели никак не влияет.

Ок, спасибо буду знать.
Guest
 

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby ghost128 » Wed Jan 28, 2015 11:34 pm

hey guys, I might found a solution for preventing rc20 error (at least it worked for me pretty nice)

let's say you had put your .wft file on desktop and you want to update your model with a new object... so just delete your old .wft file at the desktop and export the updated car with it's common name.. doing it this way zmodeler does not have to overwrite the old .wft file and rc20 doesn't show up again... just give it a try and let me know if it also works for you guys as well

cheers
ghost128
ghost128
 

Re: GTA4 WFT Export discussion

Postby Oleg » Thu Jan 29, 2015 12:02 am

exporting .wft file from ZModeler always causes new file to be created from scratch. It does not make any difference if you overwrite existing file or create new file in an empty folder, the generated .wft file will be exactly the same in both cases.
User avatar
Oleg
Site Admin
 
Posts: 7451
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:54 am

Previous

Return to Grand Theft Auto

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest